חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאתר אוצר השירה העברית     |    צור קשר   |    English

cover3

שבוע הספר: יריד הספרים העצמאי

מקום לשירה ברחבי הארץ:

יריד הוצאות עצמיות בירושלים – 11-13.6 במתחם התחנה
יריד הוצאות עצמיות בתל אביב – 14-16.6 בכיכר הסינמטק
יריד הוצאות עצמיות בחיפה – 21-23.6 בבית הגפן
היריד הרשמי בירושלים – 14-24.6 במתחם התחנה
היריד הרשמי בתל אביב 14-24.6 במתחם השרונה

שבוע הספר חוזר לחיפה!

21-22/6 רביעי-חמישי 22:30-17:00

הקולקטיב הספרותי, מקום לשירה ובית הגפן שמחים להזמין אתכם ואתכן לשבוע הספר בחיפה! יומיים של דוכני ספרים של מיטב ההוצאות לאור העצמאיות, אירועי ספרות, מפגשים עם סופרים/ות, סיורים ספרותיים בעיר, הופעות מוזיקה ועוד. בין ההוצאות המשתתפות: לוקוס, אפרסמון, בבל, תשע נשמות, אסיה, הקיבוץ המאוחד, צלטנר ספרים ועוד. כל זה במבנה היפהפה של בית הגפן בחיפה, עם מוזיקה טובה, שתייה, אוכל וחוויה מהנה לכל הגילאים.
מתחמי היריד הספר: בית הגפן, שד' הציונות 33, גלריית בית הגפן: שד' הציונות 22/הגפן 2. ספריית בית הגפן: שד' הציונות 33. 
ההשתתפות בכלל אירועי יריד הספרים העצמאי – חופשית ללא תשלום. המבנים נגישים

יום רביעי 21/6

18:00 זמן אוויר: מופע אקרובטיקה אווירית לכל המשפחה עם מיכאל פינקל
(חצר ספריה, שד' הציונות 33)

18:30 סיור מודרך במרחב השלישי עם האמנית עדה רימון (תיאטרון בית הגפן, שד' הציונות 33)

19:30 סופרות ערים, בונות ספרים: שלוש נשים העוסקות בכתיבה, באדריכלות ובעיר בשיחה על טקסט, זיכרון והמרחב העירוני כישויות השזורות זו בזו ומקיימות ביניהן דיאלוג תמידי. בהשתתפות: אילנה רודשבסקי, דפנה לוין וקרן שווץ, מנחה: ייטב בוסירה
(גלרית בית הגפן, הגפן 2)

20:30 יקומים מקבילים: מסע בין קהילות מיוחדות בישראל – אורנה סוסק בשיחה על ספרה. הדרכים שבהן בוחרים בני אדם לחיות יחד, לשתף פעולה, לעבוד, ליצור ולחגוג, הן רבות ומגוונות. אורנה סוסק יצאה למסע שוטטות בכל רחבי הארץ בניסיון להתוודע אליהן, להבין את ההיסטוריה שלהן ואת השקפת עולמם, וחזרה מוקסמת (חצר ספריה: מועדון תכל'ס, שד' הציונות 33)

21:00 עם בליאמא: שלוש משוררות משוחחות על ההשפעה הנוכחת עד כאב של היעדרות אם בשלבים שונים של החיים. הדס שלמה, נועה לארה מאיר וראומה זוהר חיות. מנחה: חמוטל שדות (מרחב שלישי: בית, תיאטרון בית הגפן, שד' הציונות 33)

21:30 הופעה: וניה זוק ופרחי הבלוז: מופע מוסיקה (חצר הגלריה, שד' הציונות 22).

יום חמישי 22.6

9:00 סיור ספרותי: עיר חלוּמה סיור בעקבות אזכורים, תיאורים ודימויים של שכונת הדר בספרות לאורך העשורים על השתנויותיה ותקופותיה המגוונות. נקודת מפגש: פינת הרחובות ירושלים וחיים, בסמוך לרחוב ירושלים מס' 25. מדריכה: חגית שוורצמן. הרשמה לסיור כאן

16:30 הקרנת הסרט 'הנסיך הקטן' (2015). בדיבוב שלמה ארצי. סיפורו הקלאסי של סנט אכזופרי בעיבוד חדשני, המשלב אנימציה ממוחשבת ואיורים ידניים כפי שהופיעו בספר המקורי. כל מה שרצו מהילדה בת ה-12 הוא שתלמד ותעשה את המוטל עליה, כדי שתגדל ל”מבוגרת” מן המניין. אלא שהיא מעדיפה את חברתו של השכן מהבית הישן ממול, שמספר לה על המפגש שלו עם הנסיך הקטן, הכבשה, השושנה, עצי הבאובב והשועל. הסרט זכה לשבחים בפסטיבל קאן. (אולם תיאטרון בית הגפן, שד' הציונות 33)

17:30 סיור מודרך בשלוש תערוכות יחיד של האמנים.יות: חנא קובטי, עאיישה עראר ועלא אטון . משך הסיור בתערוכה כשעה. הסיור בשפה העברית. (גלריה בית הגפן , רחוב הגפן 2).

17:30 סיור מיוחד בעקבות חייו וספריו של אמיל חביבי בהדרכת דותן ברום, מורה דרך מוסמך. אמיל חביבי היה הרבה דברים: עיתונאי בעיתון אל־אִתִחאד, חבר כנסת במפלגה הקומוניסטית, דייג, אבל יותר מהכל הוא היה סופר מחונן – חד, עמוק, אבל גם מלא חוש הומור. הסופר היחיד שקיבל פרס ישראל וגם את אות אל־קֻדס לתרבות פלסטינית. חביבי היה גם חיפאי מושבע, גם אם לא חי בחיפה את כל שנותיו. היא מופיעה בספרים שלו, ואפילו על קברו: על מצבתו הוא ביקש לחקור את המלים باقٍ في حيفا – "נשאר בחיפה". ההשתתפות בהרשמה ובתשלום מראש. לפרטים: 0525348582 (דותן).

18:30 סיור מודרך במרחב השלישי עם האמנית עדה רימון (תיאטרון בית הגפן, שד' הציונות 33)

19:00 לשכת המקוללים: מוחמד עלי טאהא הוא אחד מהסופרים הפלסטינים הבולטים החיים בישראל היום, וקולו המיוחד זכה לתהודה רבה גם בעולם הערבי כולו. קובץ הסיפורים "לשכת המקוללים" שיצא החודש בסדרת מכתוב, מציג    לראשונה ובפרישה רחבה את כתיבתו המגוונת המשתרעת על פני חמישה עשורים של יצירה ספרותית.  המפגש יעסוק בכתיבה של  טאהא, השקפתו על החברה הפלסטינית, ויחסי יהודים-ערבים.  במפגש ישתתפו גם ד"ר יונתן מנדל, עורך משנה בסדרת מכתוב-مكتوب אשר ערך את קובץ הסיפורים, וכפאח עבד אלחלים, אחראית תקשורת וזכויות יוצרים במכתוב. יחדיו הם יציגו את הפרויקט הנוכחי כמו גם את מודל התרגום  הייחודי של מכתוב (ספריית בית הגפן, שד' הציונות 35-33)

19:30 רב הנסתר: טיש פואטי המוקדש כולו לסכנות, למלכודות ולעוצמות של יצירה השואפת לגעת בנסתר – ערב חגיגי לכבוד הספר "תוגת הצעצועים הקדושים" מאת אלעד נבו. בהשתתפות: יונתן קונדה, לי ממן, נעמי חשמונאי (גלריית בית הגפן, קומה עליונה. רח' הגפן 2)

20:00 רוזנפלד: העיתונאי עומר מוזר מארח את הסופרת מאיה קסלר לשיחה על ספרה.
"רוזנפלד", ספרה של הקולנוענית מאיה קסלר, הוא רומן הביכורים המדובר ביותר בשנים האחרונות בישראל. הרומן קיבל ביקורות אוהדות, צבר אלפי מעריצים.ות והיה לרב-מכר. "רוזנפלד" הוא סיפור אהבה נוירוטי ושנון, שבמרכזו נועה, רווקה בת 36, וטדי רוזנפלד, גבר מבוגר, עשיר ושמן. היחסים ביניהם נפרשים בפנינו בפירוט דקדקני, כמעט אובססיבי, כולל סצנות סקס בלתי נשכחות וסערות רגשיות. השיחה עם מאיה תנוע מכתיבה על סקס כפתח להבנת עולמם הפנימי של הדמויות דרך יחסי כובש-נכבש בתוך מערכות יחסים ועד לדרך החתחתים שהספר עבר כדי להגיע לקונצנזוס. (מרחב שלישי: בית, תיאטרון בית הגפן, שד' הציונות 33)

21:00 דַּף חָדָשׁ – טקסט, קריאה ומוזיקה: קריאה מספרי שירה חדשים בליווי מוזיקה חיה. בהשתתפות: רון דהן, שז, כרמית רוזן, מיטל נסים וילי שנר. מוזיקה: יגאל מירטנבאום ושרון אלמקייס (אולם תיאטרון בית הגפן, שד' הציונות 33)

21:30 באלדי באנג'ו: מוסיקת בלוגראס אמריקאית פוגשת את אזור הים התיכון, באנג'ו ודרבוקה בחגיגה מעורבת ומסעירה (חצר גלריית בית הגפן. שד' הציונות 22)

הכניסה לכל האירועים חופשית! מוזמנים/ות להתעדכן באיוונט בפייסבוק.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש