חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאתר אוצר השירה העברית     |    צור קשר   |    English

Poetry Place International Zoom Festival 1#

פסטיבל השירה הבינלאומי המקוון מבית מקום לשירה #1

21-23.4.2020 

אנחנו שמחות ושמחים, נרגשים ונרגשות לבשר על פסטיבל השירה הבינלאומי המקוון מבית מקום לשירה! הפסטיבל יתקיים בימים שלישי עד חמישי (21-23.4) בשעות הערב (21:00-18:00) באמצעות תכנת ZOOM. כל מפגש בפסטיבל ייארך כשעה, וכל שעה תוקדש למשורר.ת אחרת מעבר לים. את היוצרים יארחו מתרגמים ומתרגמות ואנשי ספרות ישראלים. ההשתתפות בפסטיבל פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום.

בשנים האחרונות התמעטו פסטיבלי השירה הבינלאומיים בישראל, והגבולות התרבותיים בכל הקשור לשירה ולספרות הפכו אטומים. הקושי להיפגש עם משוררות ומשוררים מארצות אחרות נבע מסיבות פוליטיות, כלכליות ותרבותיות, והאפשרות היחידה להיכרות עם יוצרים ספרותיים הפועלים מעבר לים הייתה באמצעות ספרי תרגום.

אולם, השבועות האחרונים טלטלו את החיים כהוגן, ומציאות חדשה ניצבה לפתחנו – כאשר אנשים מכל רחבי העולם הפכו ספונים בביתם, וההתקשרות מרחוק נעשתה בן-לילה לשגרת היום. דווקא משום כך, אנו חשים כי זוהי ההזדמנות לשוב ולפתוח את הגבולות: ליצור קשרים, לשמוע שפות שונות, להתעדכן על הנעשה הספרותי והאקטואלי במקומות שונים בעולם, להכיר לקורא הישראלי קולות ייחודיים ומרתקים ולהדק רשת רחבה של קשרים בין יוצרים, שתוכל להיות משמעותית ומפרה במשבר, ובעולם שאחריו.

– תכניית הפסטיבל –

יום שלישי | 21.4 

19:15 – עידן בריר מארח את כאזם ח'נג'ר
כאזם ח'נג'ר (אל-חילה, 1990) הוא משורר ופרפורמר עיראקי. מרצה לספרות ומחזאות במכללה האוניברסיטאית של אל-חילה וממייסדי החבורה הספרותית "מיליציית התרבות" שהוקמה ב-2015, שעם חבריה הוא מופיע בעיראק ובעולם, במופעים המשלבים קריאה ופרפורמנס. עד כה ראו שלושה ספרי שירה פרי עטו. ותרגום עברי לכמה משיריו ניתן למצוא בגיליון 17 של כתב העת 'ננופואטיקה', המוקדש לשירה עירקית.
לקישור למפגש ה-ZOOM לחצו כאן

20:30 – יונתן ברג מארח את אדם זגייבסקי
אדם זגייבסקי (לבוב, 1945) מגדולי המשוררים הפולנים בימינו, ומבכירי המשוררים בעולם בכלל. חתן פרס 'נוישטדט' הבינלאומי לספרות ומועמד קבע בשנים האחרונות לפרס נובל לספרות. זגייבסקי הוא מהבולטים שבמשוררי "הגל החדש" הפולני של שנות השישים והשבעים. ספרי שיריו תורגמו לשפות שונות וזכו להכרה בינלאומית. על שירתו נאמר כי ההיסטוריה הנוכחת בהן היא כוח נוכח בהווה, המשפיע על מה שאנו חווים ורואים ביום יום.
קישור למפגש ה-ZOOM לחצו כאן


יום רביעי | 22.4

18:00 – טינו מושקוביץ מארח את פולינה ברסקובה
פולינה ברסקובה (סנט פטרסבורג, 1976) היא משוררת רוסיה וחוקרת ספרות. מתגוררת כיום בארצות הברית. ברסקובה נחשבת לאחד הקולות המשמעותיים בספרות הרוסית של דורה. שירתה זיכתה אותה בפרסים רבים, וספריה ושירתה תורגמו לספרים ואנתולוגיות באנגלית.
לקישור למפגש ה-ZOOM לחצו כאן

19:15 – טל ניצן מארחת את ויקטור רודריגס נונייס
ויקטור רודריגס נונייס (הוואנה, 1955) הוא משורר, עיתונאי, מבקר ספרות ומתרגם יליד קובה. מתגורר כיום בארצות הברית. פרסם למעלה מעשרים ספרי שירה בספרדית, וזכה בפרסים רבים על שירתו. שירתו תורגמה, בין השאר, לאנגלית, צרפתית, איטלקית, סרבית, ועוד.
לקישור למפגש ה-ZOOM לחצו כאן

20:30 – ערן הדס מארח את קנת' גולדסמית'
קנת' גולדסמית' (לונג-איילנד, 1961) הוא אחד המשוררים האמריקאים המשפיעים והפופולריים ביותר כיום. גולדסמית' הוא העורך המייסד של ארכיון השירה והאוונגרד ubuweb, ועורך בכיר בפרויקט הקלטות השירה באוניברסיטת פנסילבניה. הוא החל את דרכו בשנות ה-1980 כפסל, לאחר לימודים בביה"ס היוקרתי לעיצוב ברוד-איילנד, והתבסס ככוכב בשדה האמנות.  בשנת 1993 עבר לעולם השירה, שם אומץ ע"י קבוצת משוררי השפה, שהתחברו לרעיונותיו הניסיוניים והטכנולוגיים. "תאוריה" מורכב מפסקאות קצרות, לעתים פואטיות ולעתים הומוריסטיות על שירה בעידן האינטרנט, על הירידה בקריאת ספרים ועל אובדן המקוריות בעולם המקוון.
לקישור למפגש ה-ZOOM לחצו כאן 


יום חמישי | 23.4

18:00 – אלכס בן-ארי מארח את רוברטה בירי
רוברטה בירי (ניו-יורק) היא משוררת הייקו אמריקאית; עורכת דין במקצועה. החלה לכתוב הייקו לאחר שהתגוררה מספר שנים בטוקיו, יפן. ספרי השירה שלה זכו בפרסים בינלאומיים רבים. אחרי 35 שנים בניו-יורק, וושינגטון ויפן, מבלה כעת את שנות הפרישה שלה במערב אירלנד.
לקישור למפגש ה-ZOOM לחצו כאן

19:15 – מיה טבת-דיין מארחת את דוריאן לקס
דוריאן לקס (מיין, 1952) היא משוררת ועורכת אמריקאית. כיום פרופסור בתכנית השירה באוניברסיטת צפון קרוליינה ובאוניברסיטת פסיפיק. שירתה פורסמה בכתבי עת, וזכתה בפרסי שירה רבים. לקס פרסמה ספרי שירה ואנתולוגיות רבות.
לקישור למפגש ה-ZOOM לחצו כאן

20:30 – ליאור שטרנברג מארח את טוני קרטיס
טוני קרטיס (דבלין, 1955) הוא משורר אירי, חבר האקדמיה האירית לאומנויות. פרסם למעלה מעשרה ספרי שירה. זכה בפרסי שירה באירלנד ובארה"ב, ובהם פרס השירה האירי הלאומי. שירתו ניחנת בהומור וקסם, וממסגרת באופן לירי את הדברים שנדמים, לכאורה, הפשוטים ביותר.
לקישור למפגש ה-ZOOM לחצו כאן

מוזמנים ומוזמנות להתעדכן ברשימת המפגשים, המשוררים המשתתפים והשעות המדוייקות בדף הפייסבוק של 'מקום לשירה', באיוונט הייעודי שנפתח ובאתר 'מקום לשירה'.

להצטרפות לקבוצת וואטסאפ ייעודית להתעדכנות על המפגשים וקבלת הקישורים, מוזמנים לשלוח מייל ובו בקשה להצטרפות עם שמכם ומספר הטלפון שלכם ל-mail@poetryplace.org. לחלופין, לחצו כאן כדי להצטרף לקבוצה ישירות.

המידע לגבי המפגשים יתעדכן כאן – באתר 'מקום לשירה', בדף הפייסבוק שלנו ובאירוע הייעודי שפתחנו, וכן בניוזלטר.

ניהול אמנותי: נועה שקרג'י, גלעד מאירי

הפקה: עטרה בן חנן

עיצוב ההזמנה: שירה וולפנזון

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש