חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לאתר אוצר השירה העברית     |    צור קשר   |    English
לוגו מקום לשירה

בית הספר הגבוה לאמנויות המילה הוא מוסד גבוה ליצירה ספרותית. בית הספר מספק מענה ליוצרים שאינם מעוניינים בסדנאות כתיבה קצרות טווח או במחקר אקדמי, אלא מבקשים לפתח את יצירתם.
המבנה הייחודי של בית הספר ואופי הלימודים הם ראשונים מסוגם בישראל וכנראה בכלל. החלוציות היא בין השאר פועל יוצא של הגדרת מרחב הפעולה של בית הספר: המרווח שבין הסדנה לאקדמיה, בדומה לבתי ספר בז'אנרים אחרים של אמנות.

אמנויות המילה הוא מושג המתייחס למגוון דיסציפלינות של יצירה ספרותית, אמנותית ואומנותית: משירה, פרוזה וספרות ילדים עד אוצרוּת, פרסום ויזמות ספרותית. לכן מבנה השיעורים משלב בין הרצאה לפרקטיקה: השיעורים ערוכים במתכונת סדנאית הכוללת דיון, קריאה, יצירה (בכיתה ובבית) ומשוב. במקביל ללימודיו כל תלמיד יפיק פרויקט גמר, אשר עשוי להיות כתב יד, תערוכה, מופע ספרות וכדומה. פרופיל צוות המורים תואם את רוח תכנית הלימודים ומורכב בעיקר מיוצרים ספרותיים, אך גם מחוקרים המגיעים מתחומים שונים כגון, ספרות, קולנוע, אמנות, תיאטרון ועוד.
התכנית היא דו-שנתית, בת יומיים וכוללת שמונה קורסים סמסטריאליים (14 שיעורים): ארבעה ביום ראשון וארבעה ביום רביעי. מועדי שנת הלימודים מקבילים לשנת הלימודים האוניברסיטאית.
בית הספר לאמנויות המילה הוא יוזמה של עמותת מקום לשירה, ארגון ספרות ותיק אשר מפיק מדי שנה פסטיבל שירה, מופעים וכתבי עת, כך שתלמידי בית הספר נחשפים מקרוב לאפשרויות קידום ופרסום רלוונטיות. השילוב בין הפרויקטים התרבותיים של מקום לשירה לבית הספר מעניק לתלמידי בית הספר בית ספרותי-קהילתי ומעודד את התלמידים להנהגה ספרותית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש