קורסים בבית הספר לאמנויות המילה

סדנת עריכה

 

מנחה: טינו מושקוביץ

מה בין פושקין לוויטגנשטיין, בין שמות תואר למספר 3 ובין סלנג לחידושים טכנולוגיים? איך קשורה הזריחה למוסיקת פופ, המשתנה של דושאן לקפיטליזם והטעם האסתטי לתרופות מרשם? איפה נגמרת המומחיות ומתחילה המיומנות? למה צרפתים לא ידעים לחקות מבטאים? היכן כל הנמרים שלנו, מדוע כדאי שיחזרו, מהם תנאי האקלים המתאימים להם ביותר, ואיך כל זה קשור לעריכת שירה?

בסדנת העריכה ננסה לענות על כל השאלות האלה ובעיקר להדגיש את נחיצותה של אורינות תרבותית בכלל וספרותית בפרט, את הצורך בביסוסה של ביקורת על עקרונות אסתטיים, באימוץ העקרונות האלה ובספיחתם עד להתגבשותם לכדי טעם ספרותי, לשם זיהוי בעיותיו הקונקרטיות של טקסט פואטי; זיהוי ממנו מתחיל המסע אל הפתרון.

הסדנה תתבסס על מספר פרמטרים כלליים שישמשו עבורנו ככלי בחינה, זיהוי ותיקון. נשאף לעשות סדר בעולם הספרות המבורדק והתזזיתי של תקופתנו, לגבש את כל הפרמטרים לכדי מכשיר עריכה כללי ועם זאת, בר התאמה לכל מקרה ספציפי, ואפילו להעיף מבט מעבר לו, אל התחום שבו המסתורין גובר על החוקיות.

 

טינו מושקוביץ. משורר ומתרגם. (זוכה פרס היצירה לתרגום לשנת 2018). מבקר במוסף הספרים של ‘הארץ’. ממשתתפיו הקבועים של כתב העת ‘דחק’. ספר שיריו הראשון, ‘גרינשפן’ ראה אור בשנת 2015 בהוצאת ‘דחק’. “מבחר מחזות פוטוריסטיים” בתרגומו ראה אור בהוצאת ‘דחק’ בשנת 2016. ספר שיריו השני “400 עוף”, ראה אור השנה (2019) בהוצאת “מקום לשירה”. הכרך הראשון של מבחר “מיומנו של סופר” לדוסטוייבסקי בליקוטו ובתרגומו, ראה אור ב-2018 בהוצאת ‘כרמל’. בהוצאת ‘תשע נשמות’ עומד לראות אור בקרוב ‘מבחר מסיפורי ו. גארשין’, ובהוצאת דחק, האפוס “הגדת גדודו של איגור” בתרגומו.

There are no products